vrijdag 22 januari 2016

5 maanden na de start (einde kuur!)

Laatste pilletjes
Yes! Na vandaag ben ik klaar met de kuur die uiteindelijk 5 maanden heeft geduurd. Ben blij dat ik er vanaf ben! Ik ben nu ongeveer 2 maanden puistjesvrij, hopelijk zet dit door :).

Even een paar feitjes over mijn kuur en bijwerkingen op een rijtje:

- 24 jaar en nog steeds puistjes (vanaf de pubertijd). Ik was er helemaal klaar mee en ben ermee naar de dokter gegaan
- 5 maanden kuur geslikt. Ochtend 10 mg, avond 20 mg
- Bijwerkingen:

  • Kapotte neus van binnen met veel bloed bij het snuiten
  • Bloedneuzen
  • Schraal gezicht
  • Schrale lippen/uitgescheurde mondhoeken
  • Last van gewrichten in schouders en rug
  • Droge ogen
  • Schrale handen/armen
  • Jeuk aan armen en benen, schraal
  • Droge nagels
  • Geen vette huid meer
  • Geen vette haren meer
De laatste 2 bijwerkingen zou ik graag willen houden, ik ben benieuwd of dit ook aanhoud. Ik hoop het! Volgende maand ga ik naar Thailand en zie ik dus veel zon. Ik ben expres begonnen na de zomer omdat je huid gevoeliger is en sneller verbrand. Ik hoop dus dat mijn huid weer een beetje hersteld is zodat ik zorgeloos de zon in kan gaan :). 

De laatste bijwerking die ik pas sinds deze maand is, is dat ik overal jeuk heb. Ik heb ook wat wondjes op mijn benen van het krabben. Ik probeer me regelmatig in te smeren met bodylotion maar het helpt niet echt. Hopelijk trekt dit ook snel weg. Ik hou jullie op de hoogte! Als laatste nog even 2 foto's van hoe mijn gezicht er nu uit ziet. Op de onderste foto zie je een kleine ontsteking net onder mijn wang. Dit was 2 maanden geleden een puistje, hij is helaas nog steeds niet weggetrokken. Hij zit onderhuids.. hopelijk trekt hij snel weg!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten