dinsdag 29 september 2015

Anderhalve maand na de start

Het is nu anderhalve maand geleden dat ik begonnen ben met de kuur. Mijn verkoudheid is nog steeds niet over dus ik snotter nog veel. Sinds die verkoudheid is mijn neus wat kapot van binnen. Het is erg schraal en er vormen snel korstjes aan de binnenkant van mijn neusvleugels. Ook komt er nog steeds bloed mee bij het snuiten van mijn neus. Klinkt niet erg smakelijk, maar heb er verder niet veel last van of pijn aan. Mijn lippen zijn nog steeds erg schraal, ik denk ook dat dit heel de behandeling zal blijven. Ik heb een maandje met uitgescheurde mondhoeken rond gelopen, nu zijn ze gelukkig al wat genezen door veel vaseline en lippen balsem te smeren.

Spier/gewrichtspijn
Ook loop ik nu al ruim 2 weken met pijn in mijn rug en schouders. Het voelt alsof ik een hele dag met een zware tas rondgelopen heb.. Eerst dacht ik dat dit aan mijn werk lag (lichamelijke belasting). Na 2 weken vond ik het wel erg lang duren, meestal zakt dit na een paar dagen wel weg. Ik heb net opgezocht of dit misschien ook een bijwerking van de medicatie is. Ik vond het volgende op internet: ''Patiënten die isotretinoïne gebruikten, maakten zeer vaak melding van rugpijn. Na het staken van de behandeling gaat dit over. Omdat spier- en gewrichtspijn heel vaak werden waargenomen bij de behandeling met isotretinoïne, doet u er goed aan intensieve en fysieke activiteiten te beperken tijdens de behandeling.'' Dat wordt dus iets rustiger aan doen met sporten ;) Als ik er echt erge last van blijf houden dan ga ik er mee naar de dokter.\

Qua puistjes is er nog niet veel veranderd, ik krijg nog steeds wat kleine puistjes. Echt grote puistjes heb ik gelukkig niet meer gehad sinds dat ik gestart ben met het slikken van de pillen. Dat is dus een fijne vooruitgang!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten